Search
Search
zaterdag 19 oktober 2019

FAQ

Alles wat je wil weten over P&IT Consult en onze activiteiten. Wij bieden volledige ondersteuning op al onze producten.

FAQ

Wat is DNN?

DNN is het voormalige DotNetNuke, een Open Source Content Management Syteem. Het is een framework voor het bouwen van websites. Een Content Management System is een syteem waarbij de inhoud gescheiden is vanhet design. Aanpassingen aan het design hebben niet noodzakelijk aanpassingen aan de inhoud tot gevolg. Door die strikte scheiding is het perfect mogelijk om personen zonder HTML kennis de inhoud van de website te laten verzorgen.  Het framework is volledig geschreven in C#, aps.net en gebruikt het Bootstrap 3 framework. Er zijn momenteel ongeveer 800.000 gebruikers van DNN wereldwijd en het systeem heeft zijn deugdelijkheid reeds meer dan bewezen. Naast de community versie bestaat er ook een betalende versie met ondersteuning. 

Hoeveel kost een website?

Elke website is anders. De prijs wordt bepaald aan de hand van de complexiteit van de website, de keuze voor een standaard design of een design op maat, het aantal te schrijven modules op maat enz... Na een anlyse van uw wensen bepalen we een vaste prijs voor de ontwikkeling van de website. Wijzigingen nadien worden in regie uitgevoerd.

Waar wordt mijn website gehost?

We zijn onlangs van hosting partner veranderd. We hebben een krachtigere server geplaatst in een Nederlands data center. Omdat dit nog steeds binnen Europa is behouden we de voordelen qua ondersteuning. Ondanks de verbeterde prestatie betaal je toch niet meer. Afhankelijk van de grootte van de website betaal je tussen de €5 en €15 per maand voor de hosting van jouw website. Alle website worden continue gemonitored en er worden dagelijks back-ups van de inhoud genomen. Van de designs wordt een back-up genomen na elke wijziging.

Hoe lang duurt het om een website te bouwen?

Ook dat is sterk afhankelijk van de grootte van de website. De ervaring leert ons dat de meeste tijd besteed wordt aan het design. Het is niet ongebruikelijk dat het enkele weken tot maanden duurt alvorens hier een definitieve keuze in gemaakt wordt. De ontwikkeling zelf duurt meestal ongeveer een 4 tal weken. Reken dus op een doorlooptijd van 2 à 3 maanden vanaf het moment dat we starten met de analyse van uw wensen.

Kunnen we zelf wijzigingen doorvoeren aan de website?

DNN is een content management systeem. De opbouw is WYSIWYG en dat wil zeggen dat je als eindgebruiker ook direct kan zien welke wijzigingen je doorvoert. Je krijgt van P&IT Consult een adminstrator account waarmee alle nodige rechten krijgt om de inhoud van jullie website te wijzigen. We voorzien ook een korte opleiding om je vertrouwd te maken met de DNN editor. Na de opleiding kan je zelf nieuwe pagina's aanmaken en teksten wijzigen of toevoegen aan de website.

Welke ondersteuning biedt P&IT Consult?

Ook na de bouw van de website geven we ondersteuning. Heb je een probleem bij het toevoegen van een nieuwe tekst, wil je functionaliteiten toevoegen, P&IT consult helpt je graag verder. Je kan contact opnemen via support@pitconsult.be ,via telefoon of via ons ticket systeem. Je kan ook onderstaand formulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.

Support

Uiteraard bieden wij ook nog ondersteuning nadat uw website afgeleverd is. Naast telefonische ondersteuning bieden wij via onze website ondersteuning met een ticket systeem.  Meld u aan op onze website, ga naar support/ticket en maak een ticket aan. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u en zoeken naar een gepaste oplossing.

Support

Helpdesk

Wat als je hulp nodig hebt? Als p&IT Consult een website oplevert dan krijg je steeds een basisopleiding zodat je de meest voorkomende handelingen zelf kan uitvoeren. We zijn er ons goed van bewust dat wie niet dagelijks met de website werkt, al snel vergeet hoe het nu precies in elkaar zat. Daarom heeft P&IT consult een kennisbank opgesteld waar je alles nog eens rustig kan nalezen. De kennisbank bevat veel tekst, ondersteunende schermafbeeldingen en filmpjes waarin alles nog een keer uitgelegd wordt. Je kan alles rustig op eigen tempo bekijken.

Kom je er dan nog niet uit of heb je een probleem dan kan je steeds bij ons terecht voor bijkomende hulp. Dat kan via ons ticket systeem of via telefoon. Als je een ticket aanmaakt zullen we zo snel mogelijk terug contact opnemen. Via het ticket systeem kan je schermafdrukken, documenten en afbeeldingen meesturen.

Het helpdesk systeem is enkel toegankelijk voor onze klanten.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Unsubscribe
Copyright 2019 by P&IT Consult Gebruiksovereenkomst Privacybeleid
Back To Top